POMOC TECHNICZNA: +48 606 85 73 04

Nowa strona! Architektoniczna wizytówka

Nowa strona! Architektoniczna wizytówka

Cel: budowa strony www. Layout: najprostszy z możliwych, wyłącznie podstawowe informacje. Otrzymuję poglądową prezentację, jak ma wyglądać strona. Po tygodniu prac – dzielę się z Wami efektem wizji właściciela i moją zdolnością przełożenia tego na wersję online.

dlaczego nie one page?

Otrzymując od zleceniodawcy treści do przygotowania, od razu widzę szufladę z napisem “one page”. Nie ma dużo treści, tylko kilka najistotniejszych wiadomości o jej właścicielu – myślę sobie, że to dobra okazja do budowy strony www opartej o klasyczny single page.

Porównuję to, co widzę z tym, co otrzymałam i wiem, że to jednak się nie sprawdzi. Klientowi zależy, aby nie było niepotrzebnych fajerwerków, tylko klasycznie, strukturalnie i logicznie poukładany content. Dobrze więc, stosuję inny lubiany przeze mnie styl. Szybka myśl – bez używania suwaka powinno się dać to zrobić ….
I rzeczywiście, ułożenie poszczególnych elementów na jakich zależało Klientowi i ich odpowiedniej ekspozycji, jest zrealizowany.
Dlaczego więc nie użyłam tutaj rozwiązania “one page website” ? Ponieważ Klient chciał, aby każde z zagadnień stanowiło osobny moduł. W taki sposób można było wykorzystać jedynie opcję podstron.

a co na to “anchor” ?

Budowa strony www to praca koncepcyjna. Jej wygląd nie może utrudniać odnalezienia kluczowych treści. W przypadku strony Pana profesora Aleksandra Böhma, podział treści wyznaczony został przez podstrony, rozbudowę menu.
Jednak w mojej pierwszej myśli, jaka pojawiła mi się na bazie przesłanych przez Profesora treści, widziałam na stronie zastosowanie opcji “kotwicy” . To jedno z moich ulubionych rozwiązań, chociaż nie wiedzieć czemu, stosowałam go dotychczas niezwykle rzadko.

Co można “załatwić” wykorzystując przy budowie strony www kotwicę?

Po pierwsze – w stronach “one page” w łatwy sposób żonglujemy uwagą czytelnika. Odbiorca chce się czegoś dowiedzieć, ale strona wydaje mu się zbyt długa? Proszę bardzo – stosujemy kotwicę i odsyłamy go do miejsca, gdzie jest interesująca dla niego treść.
Po drugie – można ją stosować do tworzenia spisu treści. Jest to dobre rozwiązanie, które odciąża stronę i nie wymaga niepotrzebnego aktywowania wtyczek. Unikasz również dzięki temu kolejnego kanału potencjalnego włamania na stronę.
Po trzecie – w przypadku landingów, możemy użyć tej opcji przy tzw. “gorącym koszyku”. Dajesz potencjalnemu klientowi wybór – albo wertuje całą stronę i czyta wszystkie zamieszczone treści, albo też – np. tuż po webinarze, wchodzi na landing i od razu zmierza do koszyka. W tym przykładzie, “kotwica” pomoże w domknięciu transakcji sprzedaży.

strona wizytówka

W jaki model wpisuje się więc oddana naszemu Klientowi nowa strona? To typowa wizytówka.
Na stronie Profesora Aleksandra Böhma mamy informacje dotyczące wyłącznie:

  • krótkiego bio właściciela,
  • nawiązanych w ostatnich latach współprac,
  • oferty,
  • oraz danych kontaktowych.

Innymi słowy – wskazana strona powinna informować zainteresowanych o specjalizacji Profesora, a w przypadku potencjalnej współpracy, o możliwości kontaktu z nim. Uważam, że cel został osiągnięty.

 
Dyskusja

Brak komentarzy.

Zostaw komentarz
 
Dyskusja