POMOC TECHNICZNA: +48 606 85 73 04

Jak pisać dobre artykuły na stronę …

Jak pisać dobre artykuły na stronę …
Copywriting

Poza kwestiami stricte technicznymi, jak choćby postawienie naszej strony na dobrym jakościowo motywie, odpowiedniej konfiguracji wtyczek, wydajności itd. głównym czynnikiem wpływającym na pozycję i odwiedzalność naszej strony ma jakość treści… Zatem popularność naszej strony, to wypadkowa jakości technicznej i jakości merytorycznej treści na niej zawartej. Mówiąc krótko poza kwestiami technicznymi dobre artykuły to podstawa.
Co możemy zaobserwować czytając artykuł związany z analizą czynników, które wpływają na pozycję naszej  strony. Żeby artykuły spowodowały wejścia na naszą stronę, muszą poruszać tematy istotne dla potencjalnego Internauty, jak i spełniać pewne wymogi techniczne, by zostały zaindeksowany prze Googla, czyli dobre artykuły muszą być ciekawe i przyjazne zarówno dla internauty jak i Googla.
Możemy zatem określić kilka warunków, które pomogą nam napisać nasz idealny artykuł.

Długość artykułu

Długość artykułu, to kompromis pomiędzy minimalną ilością znaków niezbędną do przekazania tematu,  a ilością treści możliwą do cierpliwego przyswojenia przez czytelnika. Najlepszy przedział to pomiędzy 700 a 3000 znaków.

Temat i słowa kluczowe

Pisząc artykuły musimy doprecyzować ich temat. Pomoże nam to określić słowa kluczowe, którymi je opiszemy, jak też pozwoli określić nagłówki artykułów, które powinny być na tyle jednoznaczne i intrygujące, by przyciągnąć potencjalnego internautę na naszą stronę. Określając tytuł artykułu możemy przyjąć kilka sprawdzonych taktyk opisywania treści np:

  • “5 wtyczek, które powinieneś zainstalować na swojej stronie” – gdzie jasno przekazujemy informację o tematyce artykułu.
  • ” Czy twardość ma znaczenie? ” – tytuł nie wprost, budzący skojarzenia i intrygujący.

Można też np. w celu wzbudzenia dyskusji stosować tytuły, które będą budzić kontrowersje.
OK to mamy długość, tematykę i tytuł, który w założeniu ma wzbudzić ciekawość czytelnika.

Celowość,  czyli po co to wszystko”

Teraz dość przewrotne pytanie… ale po co to wszystko? Czytelnik wejdzie na naszą stronę pod warunkiem, że opiszemy na niej coś, co pozwoli mu na rozwiązanie jego problemu – bo kto nie ma problemów?
Pisząc artykuł szukaj problemu… po to, by podać w artykule możliwe jego rozwiązanie, lub sprowokować dyskusję, w której rozwiązanie się pojawi. To z pewnością wywoła ruch na stronie i przyczyni się do jej popularności. Innym aspektem niezależnym od treści jest styl.  Jest to kwestia dość indywidualna, jedni mają talent do pisania o sprawach trudnych w sposób prosty i jasny, inny piszą o nich z humorem.
Generalnie trzeba wypracować sobie styl i jego się trzymać. 😉

Po napisaniu artykułu przystępujemy do jego modyfikacji, by “zaprzyjaźnił” się z Wujkiem G.
Pierwsze, co nam jest do tego potrzebne, to określenie słów kluczowych dla artykułu, oraz jego formatowania. Doprecyzowanie tej informacji pomoże nam w użytkowaniu wtyczek np. WordPress SEO,
które są w stanie wyłapać nam wszelkie nasze odstępstwa od wytycznych Googla dla Webmasterów i wskazać, co należy zmienić, by dla danego słowa kluczowego zoptymalizować nasz artykuł. Musimy zatem po określeniu słów kluczowych zwrócić uwagę na oznaczenia nagłówków h1, h2, h3, by właściwa treść zależna od wagi znalazła się w ich zasięgu. Warto tutaj trochę pomanipulować formatowaniem treści., np. by w treści artykuły słowo kluczowe było pogrubione, czy/i znajdowało się w nagłówkach.
Ostatnia uwaga odnośnie samej treści to… staraj się pisać po polsku… poprawną polszczyzną, świadczy to o szacunku dla czytelnika i może ułatwić choćby cytowanie Twojego artykułu przez innych autorów.

Na koniec jeszcze drobna refleksja.
Wszelkie wtyczki służące do optymalizacji naszego wpisu pod kątem SEO powinieneś traktować jako wskazówki. Trzeba poznać zasady, by świadomie je łamać.  Jeśli na 30 wpisów na stronie wszystkie będą maksymalnie zoptymalizowane, to istnieje duże prawdopodobieństwo, że przez Wujka G. nie zostanie to odebrane jako coś pozytywnego.  Możemy ulec działaniu efektu “przeoptymalizowania” strony, którego skutki mogą wpłynąć na znaczne obniżenie pozycji naszej strony.
Wtyczki nie powinny być wyrocznią. Używając narzędzi zawsze posługuj się też … rozumem 🙂  Poza tym posiłkuj się narzędziami dostarczanymi przez Wujka G. jak choćby “Webmaster Tools”, gdzie możemy znaleźć “odpowiedź” na nasze działania optymalizacyjne w postaci raportów o stanie strony.

“Złoty środek”

Czy jest zatem złoty środek, jak bezpiecznie pisać dobre  artykuły, które są w stanie wywindować naszą stronę na sam szczyt wyników wyszukiwania? I by taka pozycja była w miarę stabilna?

Chyba jedyną najbezpieczniejszą metodą jest pisanie wartościowej treści dla… naszego Czytelnika. Użyteczna, wartościowa treść z pewnością nie jest karana przez G.
Dopiero na kolejnym miejscu należy patrzeć na optymalizację pod G. Z drugiej strony, własnymi działaniami możemy sami bardzo mocno wpłynąć na pozycję naszej strony w wynikach wyszukiwania. Tworząc dobrą, wartościową treść dla naszego potencjalnego czytelnika, możemy długo obejść się bez dodatkowych zabiegów pozycjonerskich wykonywanych, czy to samodzielnie, czy przez agencje SEO.
Podsumowując:

  1. Określamy długość artykułu (ilość znaków).
  2. Określamy jeden główny temat.
  3. Określamy tytuł artykułu tak by zwrócił uwagę czytelnika.
  4. Odpowiadamy sobie na pytanie, jak artykuł może pomóc czytelnikowi
  5. Określamy słowa kluczowe dla artykułu.
  6. Określamy styl artykułu
  7. Sprawdzamy czy artykuł jest poprawnie sformatowany
  8. Koniecznie należy używamy poprawnej pisowni

A jakie są Wasze doświadczenia w tej materii??
Zapraszam do dyskusji 🙂

Dodaj komentarz

avatar
  Subscribe  
Powiadom o
 
Dyskusja
 
Zapisz się na mojego newslettera.

Zapisz się na mojego newslettera.

Otrzymasz zawsze aktualne informacje na temat bezpieczeńśtwa WordPressa i ciekawostki do samodzielnego wdrożenia na stronie.

Dzięki! Właśnie Twój zapis został zarejestrowany!

Shares