
O tym jak ważną elementem wizerunku firmy i możliwości jakie daje strona internetowa zapewne nikogo przekonywać nie muszę. Dobrze wykonana strona internetowa, to wizytówka firmy, komplet informacji o firmie i jej ofercie, które potencjalny klient może poznać zanim się skontaktuje z nami.
Większość zarówno długo działających już na rynku, jak i początkujących przedsiębiorców ma problem z wyborem rozwiązania, które zapewniło by im oczekiwane rezultaty przy względnie niskich kosztach.
Od pewnego czasu na czołówkę rozwiązań na które warto zwrócić uwagę wysuwa się WordPress.
Od ponad 8 lat przyglądam się ewolucji tego systemu zarządzania treścią (CMS). Metamorfoza, którą przez ten czas przeszedł
z pewnością nie klasyfikuje już go jako systemu stricte blogowego.
Do tej pory stworzyłem, bądź pomagałem w stworzeniu kilkadziesiąt stron firmowych dużych i małych opartych na WordPressie,
które w niczym nie ustępują stronom stworzonym na innym systemie CMS, a nawet pokusiłbym się o stwierdzenie, że miejscami przewyższają inne rozwiązania.
Zatem w czym WordPress jest taki dobry i dlaczego właśnie na niego warto zwrócić uwagę przy rozważaniu stworzenia strony firmowej?
Od czego zatem zacząć? Od kosztów.
WordPress jest darmowy.
Licencja za używanie WordPress’a jest bezpłatna. Zatem jeśli chcemy stworzyć stronę w tym systemie, jedyne co może pociągnąć za sobą koszty to wiedza (jak to zrobić), ewentualny zakup motywu graficznego, lub wynajęcie grafika i programisty, by ten motyw dla nas stworzyli. Chociaż i zakup motywu graficznego nie jest konieczny. W zasobach społeczności WordPress’a jest sporo darmowych motywów do własnego wykorzystania.
Wiele dodatkowych funkcjonalności WordPressa, które osiągamy za pomocą wtyczek, również jest dostępne bezpłatnie. Stąd jedynym pewnym wydatkiem związanym z firmową stroną będzie koszt hostingu i domeny, ale i to można często bardzo realistycznie obniżyć, korzystając z usług firm mających na względzie nie tylko swój sukces biznesowy – choćby hostingi firmy Zenbox.pl
Prostota obsługi.
Na moje szkolenia przychodzą często osoby, które znają w podstawowym zakresie obsługę komputera i internetu. Kompletnie natomiast nie znają WordPress’a. W przeciągu kilku godzin otrzymują wiedzę, która pozwala im na samodzielne stworzenie strony. Jedyna trudność, jeśli możemy ją tak nazwać, związana z WordPressem może jawić się początkowo w zrozumieniu filozofii jego działania. Jednak po kilku godzinach obcowania z tym systemem wszystko staje się proste.
Podobno jeśli potrafisz wysłać maila to i z WordPressem sobie poradzisz – i taka jest prawda. Podstawową obsługę WordPressa jest w stanie opanować każdy. Oczywiście bardziej zaawansowane modyfikacje wymagają wiedzy programistycznej, jednak najczęściej motywy dostarczane są z obszerną dokumentacją, oraz tak są skonstruowane, by wiedza progamistyczna nie była konieczna przy korzystaniu z nich. A jedyne co powinieneś potrafić zrobić to uzupełnić stronę treścią.
Również we własnym zakresie można w internecie znaleźć sporo tutoriali i podręczników z zakresu “ujarzmiania” WordPressa.
WordPress jest bardzo elastyczny
Często klient przychodząc z zapytaniem o stronę wskazuje jako “wzorzec” strony, które mu się podobają, lub wręcz strony konkurencji. Konstrukcja WordPress’a daje wręcz nieograniczone możliwości tworzenia własnych motywów graficznych, jak i modyfikowania już istniejących.
Przykładowo wystarczy wybrać jakiś bazowy (komercyjny choć nie koniecznie) dobrze napisany motyw i można go tak przerobić, by z oryginałem wizualnie nie miał wiele wspólnego. A to zapewnia nam niepowtarzalność naszych stron. WordPress, w przeciwieństwie od rozwiązań komercyjnych, nie uzależnia nas od jakiejkolwiek firmy developerskiej. Licencja i otwartość jego kodu umożliwiają każdemu jego modyfikację i dostosowanie do konkretnych własnych celów.
Pozycja w Google
Z uwagi na swoje cechy (darmowość i sporą społeczność użytkowników, którzy tworzą rozszerzenia) WordPress jest też bardzo lubiany przez Googla.
Często klient pyta mnie, co dalej ma robić z gotową stroną. Czy konieczne jest jej pozycjonowanie? Wszystko zależy od tematyki i konkurencyjności, jednak dobrze stworzona strona na WordPressie z wartościową treścią i dobrą jej optymalizacją znacznie może obniżyć koszty pozycjonowania, lub nawet wyeliminować jego konieczność.
Publikując dobrze zredagowane teksty możemy zauważalnie podwyższyć swoją pozycję w wynikach wyszukiwania w Googlu.
Jak wyglądają strony na WordPress’ie?
Trudno nie zgodzić się z tym że w dzisiejszych czasach opakowanie często jest ważniejsze od samego produktu. Możemy mieć super produkt, jednak gdy będzie on postawiony na kiepskim systemie sklepowym to raczej wysokiej sprzedaży nie powinniśmy się spodziewać.
Mocną stroną WordPress’a jest to, że strony postawione na nim wyglądają bardzo atrakcyjnie i zawsze możemy je dostosować do panujących trendów, niestandardowych rozwiązań.
Darmowe motywy dostarczają ciekawych rozwiązań, nie wspominając już nawet o komercyjnych motywach, których możliwości są w stanie przytłoczyć różnorodnością nawet “wyjadaczy”.
Bezpieczeństwo.
Czy WordPress jest bezpieczny? Zachowując podstawowe wytyczne odnośnie bezpieczeństwa z pewnością WordPress jest bezpieczniejszy od wielu komercyjnych rozwiązań. Duża popularność powoduje, że jest sporo prób ataku na ten system, ale jednocześnie duża aktywność społeczności kreuje narzędzia i rozwiązania,które skutecznie przeciwdziałają podatnościom na włamania.
Czy WordPress jest bezpieczny? Owszem jest!
Jeśli zatem chcesz rozpocząć swoją przygodę z WordPress’em możesz wziąć udział w szkoleniach które prowadzę zarówno grupowych, jak i indywidualnych, a z pewnością rozpoczęcie pracy z tym CMSem będzie dla Ciebie owocne i przyjemne.